10 Ocak 2011 Pazartesi

Amsterdam notları

Bayram tatili turumuz Düsseldorf, Köln ve Paris'in ardından bisiklet ve lale cenneti olan Hollanda'nın başkenti Amsterdam ile devam etti. 12. yüzyılda Amstel ırmağının kıyısında bir balıkçı köyü olarak kurulan Amsterdam, bugün Hollanda'nın kişi sayısı bakımından en büyük, kültürel ve parasal yönden de en önemli kentidir. Kent, çoğunlukla 17. yüzyıldan kalma yapılarıyla, Avrupa'daki en köklü dokulardan birini bünyesinde barındırırken iç içe geçmiş ay biçimindeki kanalları ile de size oldukça romantik görüntüler vermekte :)






Meşhur Hollanda peynirleri...

Bir RedLight sokağı :)

Şehir müze bakımından da oldukça zengindir. Bu müzelerin en önemlileri Rjiks ve Van Gogh Museum'dur. Bunların dışında, Amsterdams Historisch Museum, Rembrandthuis, Anne Frank Huis, Troppenmuseum, ve Verzetmuseum Stadelijik Museum da şehrin önemli mekanlarındandır





Son olarak bunlar da Hollanda'nın birbirinden güzel bitkilerinden görüntüler...
Ben de soğanlarından aldım, bakalım becerebilecek miyim yetiştirmeyi :)


Herkese rengarenk ve mutlu bir hafta dilerim...

23 yorum:

Sayın KARACA dedi ki...

Tek kelimeyle harika bir şehir... Oraları görebildiğin için çok şanslısın :)

Meyra dedi ki...

pazartesi günü ne iyi geldi şu fotolar nilaycım:) miskin ruhumu birazda olsa dalgalandırdın;) tşkler..

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Amsterdam gercekten cok guzel bir sehir! Ben ilk gittigimde (5 yil oldu ve dusunki ben Hollandada dogup buyuyen biriyim) cok sasirmistim. Benim yasadigim sehir cok modern. Amsterdamin o tarihi binalari gorunce vuruldum, asik oldum. Inanilmaz guzel ve tarih kokan bir sehir. Herkesin gidip gormesini tavsiye ediyorum.

Chilek dedi ki...

Bayıldım 1,3,4 ve 5. karelere:)

Selin Ergeçer dedi ki...

Nilaycım,Amsterdam'a zaten bayılmıştımm, karelerinle tekrar o anlara geri döndüm :) keşke şimdi orada olsaydım, o sokaklar ne kadar huzurludur kimbilir :)

Unknown dedi ki...

harika fotografların :))
çiçek konusunda da yetiştirirsin sevgi vermen yeterli suyunun yanında o da sen bol bol var bence :)) sevgiler canım güzel haftalar...

handeguler dedi ki...

Nilaycım resimler muhteşem. Amsterdam gitmeyi çok istediğim bir yer. Resimlerin öyle güzelki iştahım kabardı:)

*Ra dedi ki...

Nilaycığım, yine bayıldım fotoğraflara...
İçim gitti. Hem de en çok görmek, gezmek istediğim Amsterdam...
Sevgilerimle...

Nil dedi ki...

İlk kare Öyle bir Geçer Zaman ki dizisinde sürekli verilen Amsterdam görüntüsü sanki . ya da bana öyle geldi. harika bir gezi olmuş. kıskandım vallahi.

NiLaY dedi ki...

Sayın KARACA, kesinlikle canım bende öyle düşünüyorum, gezdiğim en güzel ve en mutlu olduğum Avrupa şehirlerinden biri Amsterdam :)

Meyra, ah ahh bir de şimdi oralarda olsaydık tam olurdu değil mi canım :)

Selma, Hollandalı birinden bu sözleri duymak çok güzel, demekki çok doğru bir yeri gezmişiz :) teşekkürler ve sevgiler canım :)

Chilek, sağol canım benim, ben de senin canayakınlığına bayıldım :)

Selin, evet Selincim ya, yarama parmak bastın, şimdi oralarda olsaydık, kanalları seyre dalsaydık :)

NiLaY dedi ki...

Burcu, çok tatlısın gerçekten canım, çok teşekkür ederim :)

Hande, canım kesinlikle git bir gör, asla pişman olmayacaksın bana güven :)

Ra, inşallah en yakın zamanda senin de yolun düşer canım o taraflara, gerçekten görülmesi gereken huzurlu bir şehir :)

Küçük mucizem, evet canım ya ben de dizide görünce aa ben buradaydım diyip duruyorum :)

pinar dedi ki...

Cok guzel kareler herzamanki gibi ama Amsterdam da cook buyuleyici bi sehir benim kaldigim sehir yanind koy gibi kaliyo:P

çeşnici Handan dedi ki...

Nilaycığım Amsterdamı çok severim şimdi senin fotoğraflarını görünce neden sevdiğimi bir kez daha anladım en güzel yerleri süper çekmişsin.Hepsi harikalar ellerine sağlık.

Tibetin annesi dedi ki...

gerçekten çok güzel... ama fotoğraflayanın beceresi daha büyük bence güzel görünmesinde :)))

bilge ve annesi dedi ki...

Sevgili Nilaycığım, teyzem yıllardır Hollanda' da yaşıyor ve hep davet ediyor ama gitmek nasip olmadı. Fotoğrafları görünce hayranlığım bin kat arttı, gitmek farz oldu bence, sevgilerle...

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

Ellerine ve gözlerine sağlık :)

Eskiden bana sıcak gelmezdi ama senin resimlerin sayesinde meraklandım :)

zühra dedi ki...

Nilay cım Aralık ın son haftası oradaydım. Korkunç soğuk, kar vardı. Gezdiğim yerlerin parlak ve ışıl ışıl resimlerini görmek ne kadar güzel bir şey eline sağlık....

NiLaY dedi ki...

Pınar, :) valla ben Amsterdamdan çok etkilendim canım gerçekten çok güzel bir şehir..

Handan abla, oraları görmüş birinden bu sözleri duymak çok mutlu etti beni, teşekkürler Handan Ablacım :)

Tibetin annesi, sağol canım benim, utandırdın beni :)

Bilge ve annesi, böyle bir imkanın varken hemen değerlendir derim canım, kaçırma bu fırsatı :)

Elçin, yok yok bence çok sempatik bir yer canım ya, kalabalık ama hem eğlenceli hem de huzurlu :)

NiLaY dedi ki...

Zühra, evet canım biz karsız son hallerini gezdik herhalde :) teşekkür ederim..

Miss Sensible dedi ki...

Fotoğrafların hepsi birbirinden etkileyici. Gidilmeli, görülmeli, bol bol fotoğraf çekilmeli :)

pelince dedi ki...

Bencede mutlaka gidilmeli.. Harika fotoğrağlar..eline sağlık.

NiLaY dedi ki...

Miss sensible, kesinlikle canım bende şiddetle tavsiye ediyorum :)

Pelince, teşekkür ederim canım :)

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Merhaba , Amsterdam ve Paris fotoğraflarınız anlatımla birlikte çok hoşuma gitti.Sevgiler...