28 Aralık 2010 Salı

Paris notları

Bayram tatilimiz Düsseldorf ve Köln'ün ardından rüyalarımın şehri Paris ile devam etti. Paris, bu gezi turumuza sonradan eklendiğinden orada geçirdiğimiz zaman maalesef 21 saat ile sınırlı kaldı, sabah 10 gibi ulaştığımız Paris'ten ertesi sabah 7'de ayrıldık :) Bu sıkıştırılmış Paris turu ayaklarımızda yarattığı ağrı ile kendini tatilin son gününe kadar hissettirse de tüm yorgunluğa değdi :)
Dünyada anıtları, sanatsal ve kültürel yaşamı ile bilinen Paris, Sen Nehri üzerine kurulmul moda ve lüksün dünya başkentidir. "Işık Şehir" olarak da anılan Fransa'nın başkenti aynı zamanda dünyadaki önemli ekonomik-politik merkezler arasında yer almakta ve uluslararası taşımacılığın geçiş noktalarından birini oluşturmaktadır.
Paris turumuz tahmin edeceğiniz üzere Eiffel Kulesi ile başladı. 1887 ve 1889 yılları arasında Gustave Eiffel'in firması tarafından, Fransız Devrimi'nin 100. yıl kutlamaları çerçevesinde inşa edilen bu demir kule tüm dünyada Fransa'nın sembolüdür.








Paris'teki ikinci durağımız ise Charles de Gaulle Meydanı'nın ortasında, Şanzelize Caddenin batı kısmında yer alan ve boyu 45, eni 22, yüksekliği ise 49 metre olan Zafer Takı idi. Üzerinde Gidiş, Zafer, Direniş ve Barış'ı simgeleyen dört büyük heykel taşıyan bu anıt Napolyon Bonapart'ın, Austerlitz savaşında galip gelen fransız askerlerine seslenmesi ve evinize zafer taklarının altından geçerek döneceksiniz demesi üzerine 1806 yılında inşa edilmeye başlanmıştır. 1810 yılında ara verilen inşa çalışmaları 1832 yılında yeniden başlatılarak anıt 1836 yılında tamamlanmıştır.

Altında I. Dünya Savaşı'nda ölen Fransız askerler için meçhul Asker mezarı bulunan Zafer Takı'nın üzerinde yanan alev 1923 senesinden beri hiç sönmemiştir.

İşte bu da Zafer Takı'ndan Şanzelize girişi

Hızlı Paris turumuzda üçüncü durak Fransa'da bulunan ilk devlet müzesi olma ünvanını elinde bulunduran Lourve Müzesi oldu. Yedi bölümden meydana gelen ve resim, heykel, doğu sanatları, Mısır sanatları, Yunan sanatları, sanat eserleri, desen gibi dallara ayrılan kısımlardan oluşan müze ayrıca oldukça zengin bir içeriğe sahip Louvre Müze Okulu'nu da bünyesinde bulundurmaktadır. Leonardo Da Vinci'nin ünlü Mona Lisa eserine de ev sahipliği yapan bu büyük müzenin tamamını dolaşmak 28 gün sürmeymiş ki biz sıkıştırılmış Paris turumuzda maalesef hiç gezemedik :)


Sen Nehri üzerine kurulan şehir köprülerle birbirine bağlanmış ve  bu köprüler altından geçerek yapılan kanal turuda şehrin bir simgesi olmuş :)


Paris'teki dördüncü durağımız da Notre Dam Katedrali oldu.  Meryem Ana'ya ithafen isimlendirilen bu dünyaca ünlü katedral ilk gotik katedrallerden biridir. 19. yy başlarında Paris şehir planlamacıları tarafından bakımsızlığından dolayı yıktırılmak istenen katedrali ünlü Fransız yazar Victor Hugo'nun halkın ilgisini çekmek için yazdığı Notre Dame'ın Kamburu adlı romanını kurtamış ve roman sayesinde başlatılan kampanyalar ile katedral yenilenmiştir. 


Paris'teki günümüzü ışıl ışıl Lafayette'de alışveriş yaparak ve Şanzelize'de kahve içerek tamamladık. Ayaklarımızın sızısı ile zor uyuduğumuz bu güzel günün ardından sabah yeniden kendimizi Amsterdam'a gitmek için hareket etmiş olan bir hızlı trende bulduk :)

37 yorum:

Selin Ergeçer dedi ki...

Fotograflar,keşke şimdi orada olsaydım dedirtti bana :) çok güzel kareler ve bizlerle paylaştığın için teşekkür ederim :)

Chilek dedi ki...

Her kare birbirinden güzel Nilaycım, şimdi oralarda olsak hissini uyandırdı bende, ellerine sağlık iyi ki çekip iyi ki bizimle paylaşmışsın:)

Unknown dedi ki...

Çok güzeler her bir kare :) Paris seninle daha bir güzel olmuş :)

. dedi ki...

Hissettiğin ağrı, her anına değermiş bu gezinin...
Güzel geziler yapman dileğiyle, sevgiler...

Unknown dedi ki...

Gerçekten muhteşem bir şehir Paris,fotoğraflar da öyle.Eiffel kulesinin gece görüntüsü de çok güzel di hayran kalmıştım.sevgiler..

Adsız dedi ki...

nilaycım - vallahi süper sığdırmışınız 21 saate bu kadar çok yeri :) 21 saatte olsa 21 gün de olsa Paris'e bir kerelik ziyaret yetmez. ben şimdiden kararlıyım bir daha gitmeye :)

Berra Bayka dedi ki...

ne güzel kısa sürede olsa en azından gittin gördün ve bizlerede bu güzel fotografları görme fırsatı verdin çok saol cnm eline sağlk

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Fotoğraflar çok güzel yine, ohhh sefan olsun nilaycım, ben üniversitede turla gitmiştim Parise her köşesi sevgiliyle gidilesi gelmişti o zaman,sevgiliyle de daha kısmet olmadı umarım 2011 e:))

bahriye-krm dedi ki...

her bir kare ayrı bir güzel...kısa bir sürede bu kadar güzel kareler çektiğin ve bizimle paylaştıpğın için teşekkürler nilay...

YETENEK-SİZİN dedi ki...

fotoğraflar şahane, dolu dolu bir gezi olmuş

nil dedi ki...

muhteşem fotoğraflar.... ve harika bir rehberlik olmuş, ellerine sağlık. paris aşkım kabardı da kabardı :))

Bilges dedi ki...

Fotolar müthiş... paris hakikaten yeniden asık olunabilecek bir sehir..aman diyim ama , 5 subattaki turları iptal et emi nilaycım :))) ehehhee...

NiLaY dedi ki...

Selin, aynen canım zaten böyle tatil klasörlerine geri döndükçe tekrar gidesim geliyor :)

Chilek, rica ederim cnaım benim, beğendiyseniz ne mutlu bana :)

Muyurt, canımsın benim eminim seninle de harika olur :)

Ebruli günce, evet evet sonunda bizde öyle dedik ama 6 gün sürekli vitaminlerle gezdik :)

Nazmiye, evet canım biz de öyle ama gündüz yeteri kadar taşıdığımdan akşam fotoğraflamak yerine altına yatmakla idare ettim kulenin :)

NiLaY dedi ki...

Ece, tabii canım biraz büyüsün ufaklıklar disney'e gitmek şart bence :)

Berra, sağol canım benim :)

Sinem, aynen öyle canım umarım 2011 de sevgiliyle de kısmet olur romatik Paris :)

Bahriye, teşekkür ederim canımcım, bu tatil fotoğraf makinem boynuma yapışmıştı zaten, hiç çantasına girip dinlenemedi :)

Yetenek-sizin, teşekkür ederim cnıam gerçekten öyle oldu :)

NiLaY dedi ki...

Nil, sanırım hepimizin kalbinde bir aslan şeklinde yatıyor paris :) teşekkürler canım..

Bilges, :))) 5 şubat için hiç bir plan yapmıyorum canım zaten kendimi sana ve dünyaya gelecek olan miniğine ayırdım :) öpüyorum

blogdayaparimkariyerde dedi ki...

nilay ben düşündüm taşındım sizin kızınız olmaya karar verdim. Takılırım peşinize siz nereye ben oraya=) Nil'e bi sor bakalım kardeş olarak beni ister mi? :)

bilge ve annesi dedi ki...

Sevgili Nilay; Fotoğraflar, yazdıkların o kadar güzeldi ki şöyle bir iç geçirerek dönüp dönüp yeniden baktım.Ne güzel paylaşmış olman, sabahım şenlendi, gözlerim bayram etti sayende, sevgilerle

Tümay Öztürk dedi ki...

Paris gerçekten çok güzel bir şehir ancak benim gibi Şubat ayında gidince soğuktan donuyorsun:)Eyfelin en üstünden bakarken şapkamın nasıl uçtuğunu hatırlarım:)

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Harika fotograflar. Özellikle Sen nehri kıyısındaki kareler müthiş. Sevgiler.

NiLaY dedi ki...

Duygu, canım valla Nil bu durumdan çok memnun olur bence, kendisi kuzeninin yeni doğan kardeşinden sonra bir kardeş sevdasına düştü zaten :)

Bilge, canım benim de senin yorumunla yüzüm şenlendi :) çok teşekkür ediyorum :)

Tümay, tahmin edebiliyorum canım, kasım da bile epey soğuktuki bu kış herhalde hiç çıkılmaz avrupaya :)

Beyaz hanımeli, çok teşekkür ederim :) sevgiler

pinar dedi ki...

Hollandayada bekleriz:)

Birileri anlatsın dedi ki...

Resimler süper anlatım çok güzel gezmiş kadar oldum, teşekkür ederim...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

süper fotograflar! paylasimin icin tesekkürler canim..sicacik sevgilerimle..

Sevil Şahin dedi ki...

Nilaycım öncelikle hoşgeldin demek istiyorum .Dr tezinde hayırlı olsun.İnş. bir sorun çıkmadan okunur ve bizde aryık sana dr. nilay deriz :))
canım paris gezini senle beraber gezdim sanki hızlı ve güzel detaylı :)
hiç oraları görmemiş biri olarak yanında senle beraber gezmeyi çok isterdim. ama gezmiş kadar oldum resimlerde bir şahane tatlım emeklerine sağlık
sevgiyle kal

nehircce dedi ki...

Çok güzel anlatmışsın canım fot.süperrr her zamanki gibi ellerine ve ayaklarına sağlık :))) sevgiler.

Olé dedi ki...

Son fotografa bayildim. simdi kimbilir ne kadar isiltilidir Paris. Fotograflara bakinca ozledigimi farkettim :(

hkki dedi ki...

güzel fotograflar,

AnceLik dedi ki...

ohh lala:))mükemmel bayıldım...

hobivakti dedi ki...

Fotoğraflardan yola çıkarsak yorulduğunuza değmiş olmalı.

Fotoğraflara yansıyan manzara ve güzellikler karşısında etkilenmemek elde değil.

çakıltaş dedi ki...

ya ben de gezmek istiyorummmm...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

RESİMLER DE GEZİ DE MÜKEMMEL:)))

susamcorekotuFeriha dedi ki...

RESİMLER DE GEZİ DE MÜKEMMEL:)))

Fatma dedi ki...

fotolar yine muthis, zaten mekanda harika daha ne olsun supersin yine Nilaycigim ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

Herbir kare süper , ellerinize sağlık :) güzel bir gezi yapmışsınız mesela şimdi bende orda olabilirdim;)

sevgiler,

NiLaY dedi ki...

Pınar, geldik geldik canım, bir sonraki gezi postumun konusu hollanda :)

Nergiz, çok teşekkür ederim canım :)

Hasret, teşekkür ederim :) sevgiler..

Sevil, canım çok teşekkür ediyorum dediğin gibi inşallah sorunsuz tez olayını hallederim yakında :) görüşmek üzere..

Nehircce, sağol canım benim :)

NiLaY dedi ki...

Ole, bende bende çok özledim canım zaten kaldığım kısa zaman dilimi beni kesmemişti :)

Hkki, çok teşekkür ederim :)

Ancelik, :) teşekkür ederim :)

Hobi vakti, kesinlikle Paris rüya şehri, gidip görmeyi şiddetle tavsiye ediyorum :)

Çakıltaş, hemen sana da bir route ayarlayalım canım istersen :)

NiLaY dedi ki...

Susam çörekotu, teşekkür ederim :)

Fatma,sağol canım benim, mutlu etti beni :)

Şule, ah ah ne güzel olurdu şimdi oralarda olmak :) teşekkür ederim..