27 Mayıs 2010 Perşembe

Uzakdoğu notları / Bangkok

Evlilik mevsiminin açıldığı şu günlerde yeni evlenecek çiftler için düğün kadar önemli bir diğer konuda çıkacakları balayı tatilidir... Bu noktada belki birilerine fikir verir diye sizlerle üç sene önce sevgili kocişle gerçekleştirdiğimiz balayı tatilimizi paylaşmak istiyorum...
Öncelikle belirtmek isterim ki fotoğraflar eski compact makinem ile çekildiğinden kalite açısından çok iyi değil lütfen idare edin, bir diğer belirtmek istediğim konuda şudur ki, malum bu bir balayı tatili olduğundan biz koçişle hep birbirimizi çekmişiz maalesef bizi ayıklamaya çalıştım ama bizi çıkarınca fotoğraflardaki manzaralar özelliğini kaybediyordu bu nedenle fotoğraflarda bol bol bizleri göreceksiniz şimdiden kusura bakmayın :)
Balayı tatilimiz için 2 hafta gibi uzun bir zaman dilimi ayırarak yolculuğumuza Tayland'ın başkenti Bangkok ile başladık, Bangkok'ta geçirilen 3 günün ardından rotamızı uzakdoğunun incisi Phuket adasına çevirdik, Phuket adasında geçirilen 7 günün ardından, Malezya'ya oradan da macera dolu bir tren yolculuğu ile Singapur'a geçerek 14 günün sonunda kendimizi Singapur-İstanbul uçağında buluverdik. Tatilimiz çok uzun olduğundan ve gezdiğimiz yerleri detaylı anlatabilmek adına Uzakdoğu notlarını birkaç posta anca sığdırabileceğim sanırım...
İşte Uzakdoğu turumuz başlıyor, arkanıza yaslanın ve fotoğrafların tadını çıkarın :)

Uzakdoğu turumuz Tayland'ın başkenti Bangkok ile başladı. Bangkok ile ilgili yaptığımız araştırmalar sonucu şehrin çok kötü koktuğuna dair okuduğumuz bilgiler vardı. Bunu bir türlü anlayamamıştım bir şehir nasıl ve ne kokabilirdi ki, neyse bunu anlamam uzun sürmedi Bangkok'ta havaalanından çıktığınız anca üzerinize nemli hava ile birlikte pis bir koku yapışıyor. Bu kokunun tek nedeni ise evlerinde yemek pişirmeyen sevgili Tayland halkı :) evet yanlış okumadınız Bangkok'ta evlerde yemek pişmiyor yemekler her evin önünde cadde kenarlarına kurulmuş olan barakalarda pişiriliyor dolayısıyla aşırı baharatlı olan tüm yemek kokuları da şehri kaplıyor. Bu rahatsız edici koku sadece gideceğiniz alışveriş merkezlerinde ve otelinizde yakanızı bırakıyor, onun dışında gittiğiniz yerde peşinizde değil gayet "üzerinizde", ama allahtan koku alma sistemimiz güzel çalışıyor ve 10 dakika sonra burnunuz bu kokuya alışmış olarak gezmeye devam edebiliyorsunuz :)
Bangkok'ta ulaşım özel araçlar, otobüsler ve tuktuk denilen pazarlığa inanılmaz açık taksilerle sağlanıyor. Zaten Bangkok'taki bu pazarlık kavramı her alışverişte pazarlık yapmayı seven biz türkler için geliştirilmiş sanki :) taksi şoförüne bir yer soruyorsunuz ne kadara götürürsün diye o size örneğin 100 Baht diyor, siz 20 Baht diyorsunuz ve büyük ihtimalle gideceğiniz yere maksimum 40 Bahta gidebiliyorsunuz :)


Bangkok ucuz alışveriş için gerçekten cennet gibi bir yer hele ki benim gibi uzakdoğuya has desenleri ve modelleri seviyorsanız boş bir valizle yola çıkanızı tavsiye ederim :) Bangkok'un bir diğer önemli özelliği de Budizmin bir yansıması olarak sokakların her yerinde bulunan irili ufaklı Budalar ve onlara sunulan yiyecek, içecek ve çiçeklerdir. Zaten Bangkok'u Bangkok yapan tarihi mirası ve dokusuda bu inançla şekillenir...
Bangkok'taki ilk günümüz alışveriş merkezlerini gezip etrafı tanımaya çalışarak geçti, ilk günün akşamında tamamen yerel ürünlerin satıldığı Lumpini Night Bazaar adlı gece pazarına gittik, U şeklinde yerleştirilmiş dükkanların orta noktasında genç grupların performanslarını sergiledikleri sahneyi gören süper bir açıkhava barı vardı. Oradaki fotoğraflarımız çok bulanık olduğundan eklemeyemedim kusura bakmayın :)


Bangkok'taki ikinci günümüzü tamamen tarihi ve kültürel bir geziye ayırdık ve elimizde haritamız tuktukçularla pazarlık ede ede yollara düştük :) ilk durağımız şehrin içinden geçen Kwai nehrinde yaptığımız tekne turuydu...


Kwai nehri, aslında üzerinde pazar kurulan ve halkın ürünlerini teknelerde sattıkları bir pazar nehri... Biz turumuza başladığımızda saat henüz çok erken olduğundan daha pazar tam olarak açılmamıştı ama gördüğünüz gibi yakaladığımız bir pazarcı amca ile hemen pazarlığa tutuşmuşum bile :)


Nehir turumuzda yol üzerindeki hayvanat bahçesi ziyaretimiz için durduk, yine burada da fotoğraflarımız çok bulanık olduğundan maalesef yer veremedim ama neden bulanık diye sorarsanız bu hayvanat bahçesi yılan ve timsah açısından oldukça boldu ki ben korkudan fotoğraf çekmek için konsantre olamıyordum :) Aşağıda teknemizi kullanan abi ve kociş görülmekte, diğer karede de teknemiz. Buarada ayaklarımızın yanındaki bira şişelerine dikkatinizi çekmek istiyorum çünkü gerçekten Bangkok'ta inanılmaz bir alkol özellikle de bira tüketimi var.
Tayland'a gidip oranın meşhur masajlarından da bahsetmemek olmaz herhalde :) tamam itiraf ediyorum tabi ki her çeşit masajlarını denemedim ama yaptırabileceğim tüm masajlar içinde en çok hergün yaptığımız yürüyüşlerin sonunda kendimizi attığımız masajcıdaki ayak masajını sevdim. Masaj dediğin kesinlikle böyle birşey olmalı ve insanı böyle rahatlatmalı :) Masaj kısmını hızla ve fazla detaya girmeden geçip hemen kültür turumuza devam ediyorum :)


Kültür turumuz Bangkok'un en önemli yapılarından biri olan Wat Pho yani Yatan Buda ile devam ediyor. Yatan Buda'ya ulaşmak için böyle eğlenceli ve renkli yapıların olduğu bir bahçeden geçiyorsunuz ki fotoğraflardan da anlayacağınız üzere biz kocişle bu heykelleri taklit edeceğiz diye çok eğlendik :)


Ve işte karşınızda heybetli görüntüsü ve ihtişamıyla duaların edildiği, dileklerin dilendiği ve içeriye başınız örtülü bir şekilde girebildiğiniz 46 m. uzunluğunda ve 15 m. yüksekliğindeki Yatan Buda...


Yatan Buda ziyaretimizin ardından çıktığımız bu sonu gelmez merdivenlerin ardından çıktığımıza değdi ve süper bir Bangkok manzarasıyla karşılaştık


Şimdi de inanılmaz mimari yapılarıyla ve heykelleriyle görenleri büyüleyen Grand Palace'dayız. 1782 yılında inşa edilen bu kompleks 100'den fazla ayrı binadan oluşmakta, geleneksel Tayland mimarisinin en güzel örneklerinin görülebildiği Grand Palace'a girişte de kısa kol ve şorta izin vermediklerinden kocişe altındaki eşofmanı bana da üzerimdeki gömlekle altımdaki kırmızı pantolonu verdiler, kreasyonumuz biraz kötü ama idare edin artık :)


Demiştim ya heykelleri taklit ederken çok eğlendik diye, işte o karelerden bazıları :)



Grand Palace'ın karşısındaki Wat Traimit yani içinde 5.5 ton ağırlığında saf altından yapılmış olan Golden Buda'nın mekanı da bir sonraki ziyaret yerimizdi. Önünde sürekli oturan bir budist tarafından korunan Golden Buda'nın yakınına geçmek yasak :)


Bangkok turumuzun bir diğer ve son kültürel yapısıda Black Buda oldu. Eskiden gerçekten siyah olan bu buda tapınak koruma altında olduğundan sarı yaldızlarla kaplanmıştı ya da bize söylediler bilemiyorum :)


Yaptığımız alışverişin, yürümekten ayaklarımıza inen karasuların ardından dinlenmek ve bol bol denize girmek için rotamızı Phuket Adası'na çevirdik...
Uçaktan çekilmiş bir kare ile bekle bizi Phuket Adası diyoruz ve biz geliyoruzzz :)

70 yorum:

Zeynep'in Evi dedi ki...

canım öyle güzel anlatıyorsun ki yanımda rehber olarak seni götürmek isterdim gittiğim her yere=) phuket adasını merakla bekliyorum zira deniz ve yüzmek işin içindeyse bana hitap etmemesi imkansız=)

Chilek dedi ki...

Nilaycım, olağanüstü bir post olmuş:) Gidesim geldi, ne güzel anlatmışsın. Ellerine sağlık:)

Burcu Çalışkan dedi ki...

süper anlatımınla bir sürü kişinin aklına girmişsindir eminim :))

çakıltaş dedi ki...

ne tatlı bir çifti olmuşsunuz...

fotoğraflar anlatıyor ne kadar keyif aldığınızı...

handeguler dedi ki...

Ben böyle postları çok seviyorum. Belgesel niteliğinde hem fikir sahibi oluyoruz hemde güzel anıları sizinle paylaşmış oluyoruz. Resimlerde çok keyifli. Belliki çok güzel bir gezi olmuş. Fotoların devamını bekliyorum:) sevgiler

. dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın...
Her gününüzü balayı tadında yaşamanız dileğiyle,sevgiler...

Bir umut Bir dokunus dedi ki...

Harika bi post olmus canim, gidesim geldi birden :) hic düsünmedigim biseyken aklima yatti aslinda heheee :) resimlerde harika cikmis zaten cok güzel anlatmisin hersey seni rehberim sectim nere gitsem seni götürecem karar verdim :D cok öptüm canim benim..

sine'mden dedi ki...

süper olmuş balayınız :) postun devamını beklemedeyim,deniz güneş de tam benlik.görmüş kadar oluyoruz valla Nilay.

Hande dedi ki...

Canım sen hiç rehberlik yaptın mı? hiç sıkmadan çok güzel anlatıyorsun. İşi bildikten sonra compact ta olsa ferketmiyor. ben bu fotoğrafları da sevdim :)

Sazan dedi ki...

Blogunu yeni keşfettim, yazını ise soluksuz okudum, sanırım ömrümün en kısa bavul toplama süresini şimdi yaşayabilirim, e hadi gidelim, kalemine sağlık...

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

resimler bence çokk güzel :)

ah o koku olayını çok sık duydum gidenlerden :)

Adsız dedi ki...

balayı gectı ,bundan sonra gıdebılırız umarım bu tavsıye ettıgın yerlere :)

Unknown dedi ki...

Bak şimdi,ben İtsnabul'da gidilecek yerlere daha gitmemişim,sen aklımı çeliyorsun ya..
Olmaz,olmaz gitmiycem işte gitmiycemmmmm :))))

ruhum dedi ki...

Sevgili Nilay,
Bizim de 5 sene önce evlendikten 2 ay sonra gidebildiğimz gecikmeli balayımız uzakdoğuydu.. andım sayende:))
Bangkok, Pattaya, Singapur.
Bangkok'ta havaalanında indiğimiz anda o meşhur kokuyu hissettiğim an'biz nereye geldik' dedim eşime, ama sonrası muhteşemdi.zaten 2 gün sonra maalesef ki kokuya az da olsa alışmaya başlamıştım:)
Tapınakların görkemliliği, golden buda ve yatan buda, tuk tuklar, yüzen çarşı(gece pazarı) muhteşem güzeldi.çok güzel masklar ve heykeller almıştım ben de:)
pazarlık olayı ise en muhteşem yönüydü, paramız harca harca bitmiyordu:)
pattaya'da ise yüzmek inanılmazdı, inci kumsal offffff inşallah bir daha gideriz ve güzel olan orda koku olmamasıydı.mercan adası müthişti.
Singapur'a gelince yaşayabileceğim bir kaç yerden biridir, egzotik ağaçlar bitkiler orkideler ve gökdelenleriyle inanılmazdı...
Malezya'ya ise aksilik çıkmazsa temmuz sonunda gidicez..langkawi adası ve kuala lumpur hedefimiz...
yazının devamını keyifle bekliycem..
sevgiler...

ruhum dedi ki...

Bu arada resimler de muhteşemler:))
ellerine sağlık

CherrybLossomgirL dedi ki...

resimler şahanee :)

modafobik dedi ki...

Alışveriş meerkezindeki akvaryum varyaaaa hayran kalmıştımmm, tekne turunda gece süperdi yaa (: ha bide pazara bayılmıştımm. Safari Zooyu da şovları da unutmamak gereeeek! Süper biyerdi (:

NiLaY dedi ki...

Zeynepcim, sıkı dur ozaman yakında çok sıkı bir Phuket dosyası ile burada olacağım :)

Chilek, sağol canım benim valla ben herkese tavsiye ediyorum muhakkak gidip görülesi bir yer ve kültür :)

Burcucum, :)) öyle cidden sanırım..

Çakıltaş, çok teşekkür ederim :) gerçekten çok eğlenceli bir tatildi uzakdoğu..

Hande Güler, yapıcı yorumun için teşekkür ederim Handecim.. gezi yazıları çok eğlenceli ama bir okadar da risklidir malum anlatıcam diye çok sıkmamak gerek okuyanları, umarım sıkılmamışsınızdır :) sevgiler..

balböcükleri dedi ki...

nilaaaaaaaaay çok kıskandım.ben burda 3 4 günlük tatile çıkıcam diye parçalanaıyorum sen dünyayı geziyon.ama bu haksızlık öle değilmiiiiiiiii:(

NiLaY dedi ki...

Ebruli günce, ne kadar güzel bir dilektir bu böyle :) çok teşekkür ederim, sevgiler..

Küçük dokunuşlarım, oley oley oley bir yol arkadaşı buldum yanıma :) oralardan döndüğümden beri tekrar gidesim var, rehberin olarak sana eşlik etmekten mutluluk duyacağım canım :)

Sine'mden, burası daha kültür ağırlıklıydı canım, deniz ve güneş başlayınca daha da keyifli olacak tatil anıları :)

Sıradan bir sazan, hoşgeldin :) kesinlikle küçücük bir valizle git onun dışında herşeyi oradan al, dedim ya çok ucuz :) haydi haydi uzakdoğu yolcusu kalmasın :) sevgiler..

Hande, yapmadım canım rehberlik ama oldum olası seviyorum gezi yazıları yazmayı, fotoğrafları ve postumu beğenmene sevindim şeker arkadaşım benim :)

NiLaY dedi ki...

Elçin, sorma canım anlatılmaz yaşanası bir durum o koku :)

Dolunay, inşallah canım çok eğlenceli bir tur uzakdoğu turu tavsiye ederim :)

Pınar, gördüm bugünki postunu canım alemsin valla :) gideceksin işte göndericem ben seni :) banane banane :)

Ruhum, yaşasın aynı yerlere gitmiş bir arkadaş buldum ve çok mutlu oldum.. nasıl ama süper yerler dimi canım :) eminim sizin de tatiliniz süper geçmiştir oralarda, zira aksi düşünilemez o cennet yerlerde :)

CherrybLossomgirL, çok teşekkür ederim :) sevgiler..

NiLaY dedi ki...

Modafobik, hoşgeldin bloguma :) yaşasın bakın bir uzakdoğu gezgini daha varmış burada :) benzer yerleri gezmiş olmak ve hatırlamak, hatırlatmak çok güzel :) sevgiler..

sufi dedi ki...

Bizde sizlerle adım adım dolaştık dünyayı.Fotoğraflarda altın heykellerden daha parlak ve aydınlık bir çift gördük...Mutluluğunuz daim olsun sevgilerimizle, Tontini.

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Balyının kötüsü olmaz ma sizinki pek keyifli geçmiş anlaşılan:)

mandalincikmazi dedi ki...

Fevkaledenin fevkinde bir yazı olmuş yüreğine kalemine sağlık devamını bekliyoruz ayrıca size mutluluklar dilerim.......

ruhum dedi ki...

Çoook güzel yerler ve unutulmayanlar arasındadır benim için.
Heleki singapur-prag-verona-barcelona ve izmir benim için yaşayabileceğim yerlerdir...gezmek en mutlu eden şeydir beni:))
bu arada isanbulda yaşadığım için de çooook mutluyum...
gezi yazılarını merakla bekliyorum

Unknown dedi ki...

ülke ülke gezmek ne güzel, yeni kültürleri tanimak, insan tanimak ne güzel =) bu yüzden blogunu cok severek takip ediyorum =)

Adsız dedi ki...

fotoğraflarda iyi ki varmışınız Nilay'cım :) heyecanla devamını bekliyorum gezinizin.

Asuman Yelen dedi ki...

Hoş bir çift, güzel bir balayı ve harika resimler.
Allah sizi nazarlardan saklasın. Bunu söylemeden geçemedim doğrusu.
Devamını bekliyorum...

modafobik dedi ki...

Hoşbulduuuuk (:
Eheh ya aslında tek gittiğim uzakdoğu ülkesi ama artık blogunla gezeriz (:

çeşnici Handan dedi ki...

Nilaycığım, Uzakdoğuda görmediğim ülke kalmadı ama ilk Taylanda gittiğim için anısı başkadır. Ben de ilk başta kokudan çok dert çekmiştim ama 2.,3. gidişlerimde artık hiç duymadım. Malezya ve Singapuru'da çok severim özellikle deniz ürünlerinin bolluğu ve ucuzluğu nedeniyle.Ceren ise gelişmişliği, modernliği ve Sentosa adası nedeniyle Singapuru çok sevmişti. Bakalım senin notlarında neler bulacağız? Sabırsızlıkla bekliyorum.

Meral Erdoğan dedi ki...

nilaycim ne kadar hossun...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

nilay'cığım çok güzel fikirler vermişssin gezi rehberi gibi ne guzel anlatmıssın detaylarıyla.görmek istediğim yerler hakkında bilgilendirdin.guzel bir paylaşımdı.sevgiler cnım öpüyorum:)

ilkyaz dedi ki...

ilk bakista uzak dogu ulkesini google resimleriyle anlatiyorsun sandim.

Sen tam bir dus gezginisin, heryeri onumze getiriyorsun..
Bu arada cok keyifli bir ciftsiniz.

Herseyiyle muhtesem!

Lee dedi ki...

Mükemmel, mükemmel.

Bangkok her daim güzel, her daim gizemli! Haziran'ın başında bir arkadaşım gidecekti ama bu aralar olan olaylar yüzünden erteledi.

Şu an biraz karışık oralar. İnşallah bir an önce yatışır.

Tayland çok değişik bir ülke. Ben uzakdoğu aşığı bir insan olmama rağmen Tayca'dan nefret ediyorum.

Koca koca adamlar, yaşlı kadınlar çocuk gibi konuşuyorlar sanki :)

Google'ın sokak görüntüsü özelliği gibi olan bir site var.

www.mapjack.com/ sitenin adresi.

Ben Tayland'ta böyle dolaşıyorum. Gidemeyenler bir bakım derim :)

Böylece siteye ilk yorumumu da girmiş oldum :)

mine dedi ki...

fotoğraflardan, anlattıklarından nefis bir yere gitmenin üstelik sevdiğinle gitmenin keyfi taşıyor
darısı başımıza : =))
"kwai köprüsü filmindeki ezgi düştü aklıma şimdi:=)"

turkuaz kıyılar dedi ki...

Nilaycım bu post çok keyifli oldu benim için, hiç sıkılmadan defalarca gidebileceğim en pis şehir Bangkok, tam 5 kez gittim, şimdi gidelim deseler yine giderim, Phukette 2 gün geçirebildim sadece ardından gittiğimiz Phi Phi'ye hayran kaldım, bayıldım, cennet gibi bir yer adeta. En son nasıl bir cesaretse 6 aylık hamileyken gitmiştim:) Anılarım tazelendi sayende, biraz da Singapur'u yaz da içim açılsın, öperim:)))

NiLaY dedi ki...

Serpil, canım benim sen de gidersin merak etme, şimdi çoluk çocukla böylesi 15 günlük bir hafta planı zor olabilir ama emeklilik günlerimizde gideriz beraber :)

Sufi, çok teşekkür ederim Tontini bı sıcacık yorumun için :)

Ayşe, aynen öyle canım dediğin çok doğru balayının kötüsü zaten olamaz ama allahtan bizimki daha da bir atraksiyonlu ve eğlenceli geçti :)

Yıldız, çok teşekkür ederim canım, devamı yakında gelecek :)

Ruhum, sen de benim gibi bir gezme böceğisin sanırım :) gerçekten gezmek yeni yerler, kültürler, insanlar tanımak gibisi yok benim için de :) öpüyorum canım..

NiLaY dedi ki...

Senacım, canım çok teşekkür ederim bu güzel yorumun için :) elimden geldiğince, dilimin döndüğünce gezip gördüğüm yerleri sizleri sıkmadan sizlerle paylaşmaya çalışıyorum :)

Ececim, nasıl bir fotoğraf çektirme aşkıysa bu 1000 kareden sadece 10 tanesinde falan biz yokuz, abatmışız sanırım :)

Asuman Yelen, nazara inanan bir insan olarak ayrıca teşekkür ederim size :) allah hepimizi, sevdiklerimizi nazarlardan saklasın ve ağzımızın tadını bozmasın :) sevgiler..

Modafobik, aynen öyle, beraber gezeriz ozaman :) sevgiler..

Handan abla, harikasınız ortak zevkleri paylaştığım insanlarla yazışmak ve tanışmak gerçekten çok mutlu ediyor beni :) ben de en çok phuket'i beğendim ve tabii ki ardından Sentosa, Cerencim çok haklı çünkü orası sevilmeyecek gibi değil :)

NiLaY dedi ki...

Meral, canım çok teşekkür ederim :) utandım :)

Tülincim, gitmemiş olanlar için iyi bir rehber olacak sanırım dediğin gibi, sizlere fikir verebildiysem ne mutlu bana :) öpüyorum canım ben de çok..

İlkyaz, bu nasıl beni motive eden bir yorumdur böyle canım benim :) çizdiğim yolda ilerlediğimi gösteren bu güzel yorumun için teşekkür ederim ve tabii ki düşlerime ortak olduğun için :) sevgiler..

Lee, hoşgeldin bloguma :) dediğin çok doğru buara biraz karışık oralar umartım herşey yoluna girer ve turistler gönül rahatlığıyla yine gidebilirler.. verdiğin site için de teşekkür ederizz hem gitmeyenler için hem de benim gidip özleyenler için :) hemen girip bakıyorum adrese :)

Mine, gerçekten canım oralar zaten güzel ama sevdğinle daha da bir güzel :) inşallah ilk fırsatta sizlerde gidip o güzellikleri yakından görebilirsiniz.. sevgiler..

NiLaY dedi ki...

Turkuaz kıyılar, oleyyy işte benim gibi bir uzakdoğu aşığı daha :) ben de tekrardan gitmeyi istiyorum çok bakalım inşallah gidebiliriz hem bu sefer kızımızı da alıp :) hamile gitme konusunda kesinlikle cesaretliymişsin canım :) Phi Phi gelecek postlarda yerini alacak ve tabii ki oradaki diğer güzelliklerde :) sevgiler canım..

A. dedi ki...

Arkadaş bir Türk'ün türklerin geni bu kadarmı benxzer olur birbirlerine yahuu :D Aynı heykeller aynı pozlar aynı şekiller :D Bknz:2008 albümüm :D 2008 YAZINDA arkadaşımın babasını ziyarete gittik Tahilandlı bir bayanla evli :D Havalimanına girince ben zaten dayanamayıp çıkardım,arkadaşta bakakaldı zor tuttu kendini :D Hemen hemen aynı yerleri dolaşmışız. Biz Phuket değil PATTAYA'ya gittik.Kadın pazarlamanın 1 saat bile durmadığı şehir.Hint okyanusunda yüzüp bi güzel deniz anaları tarafından morartıldık 3 gün şiş gezdik o suratla :D 20 günde 4 kilo vererek geri döndüm.Yemek yapıları bizlere hiç uymuyor. Tavuğun 3 parmakmı diyiyim ayakmı diyiyim bilmiyorum o kısmını kemiriyordu bi anne ile çocuk ,markettede satılıyordu. Iıııı!Daha bir çok farklılık karşıladı bizi ilk günlerde zaten.Ama değişiklik oldu yeni yerler keşfetmeyi seven bir yay burcu olarak süperdi benim için. Paylaşım için teşekkürler.

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Çok keyifli bir post olmuş,inanılmaz zevk aldım okumaktan.
Phuket Adası gezinizi ve fotolarınızı bekliyorum merakla :)

Tümay Öztürk dedi ki...

Resimler ve yazılar o kadar güzel olmuş ki sanki oraya gittim tamam gibi oldu:) Çok güzel bir gezi olmuş canım. Sevgiler...

BoNbOn BuTiK ; dedi ki...

NASIIILL GÖRMEK İSTİYORUM NASIIILL!!!

Unknown dedi ki...

işte senin blogunda en çok bunu seviyorum.. insan manzaralarını yani.. bazen bir anne adayının heyecanı, bazen geleceğe verilen en güzel "söz" nikah resimleri, doğum fotoğrafları, arı maya NiLüş'ün güzel anları derken şimdi de balayı... bu blogu bu kadar samimi yapan bu insan manzaraları ve senin fotoğraflar kadar güzel yazıların bence...
bu arada can arkadaşlarımıza, aşklarına nazar değmesin bakan herkes bir maşallahhh desin;))

turkuaz kıyılar dedi ki...

Nilaycım ben 1 yaşındaki kuzum Ege Bahar'ı da alıp yollara düşecektim az daha:) Bu ayın sonunda Bangkok yapacaktık ailecek ama şu son olaylar, ölümler, çatışmalar korkuttu bizi, inşallah Ocak-Şubat gibi diyoruz artık, hem oranın da tam sezonu olur.
Singapur ve Hongkong da harika yerler, biz çok beğendik, hatta Singapur'a da 2 kere gittik ama Malezya'yı görmedik, gitmeyi de çok istiyoruz. Çabuk yaz da tüyoları kaçırmayalım şekerim:)

Unknown dedi ki...

Sevgili Nilay, uzun zamandır takip ediyorum bloğunuzu, ama yorum yazmak şimdiye kısmetmiş:)) fotolar bir harika, bu konuda Burcu ve Pınar gibi seni de tek geçiyorum gerçekten:)Tatlı Nil'in güzel annesi, mutluluğunuz her daim olsun inşallah, ben de nazara inanırım ve kocaman bir maşallahh diyorum size:) bir de merak ettiğim bir konu var, tatil planınızı nasıl yapıyorsunuz? yani turlarla gitmek bazı insanlar için sıkıcıyken bazıları için gerek duydukları birşey oluyor, siz neye göre planlıyorsunuz? İzmirden kocaman sevgiler....

aysecan dedi ki...

her zamanki gibi yine mükemmel resimler ve harika bir yazı olmuş..
darısı başıma artık :))

annesiningülü dedi ki...

Nilay yarama tuz bastın canımcım :)
sevgili kociş 2006'da şirketle birlikte gitti. onlar singapur, tayland en son katar'da bitirdiler gezilerini. Resimler hemen hemen aynı. Beniii taaa o zamandan beri götürecek. Sağolsun bekliyoruz. Kızış büyüdü artık beraber gideriz

NiLaY dedi ki...

Ashley, hoşgeldin bloguma ve tabii hemen ben de gittim senin bloguna fotoğraflarına bakmaya :) Pattaya ile ilgili sözlediklerin doğru ben görmedim ama bayaa bir dinledim gidenlerden :) ama phuket okadar dejenere değil, çocuklarla rahatlıkla gezilebiliyor sokaklarda :) yemek konusunda bende çok zorlanmıştım değişik şeyleri tatmeyi seven ben bile deniz ürünleri dışında hiç birşey yiyemedim, kendimi ananasa verdiğimden 3 gün sonra alerji olmuştum :) postu beğenmene sevindim, dediğim gibi hoşgeldin, ne iyi ettin :)

Tuğra'nın annesi Emine, hoşgeldin Emine bu güzel yorumunla :) gezimizin devamı çok yakında burada :) sevgiler..

Tümay, çok teşekkür ederim, elimden geldiğince sıkmadan anlatmaya çalıştım ve beğenmeniz çok hoşuma gitti :)

Bonbon Butik, keşke gözümüzü kapatınca hayal ettiğimiz yerde olabilme gibi bir özelliğimiz olsaydı di mi canım, ah ahh nereleri gezerdik kimbilir :)

Berfucum, canım arkadaşım, dostum yorumuna inan yazacak bir cevap bulamadım çok ama çok teşekkür ederim böyle düşündüğün için :)

NiLaY dedi ki...

Turkuaz kıyılar, geliyor canım merak etme birkaç güne yazacağım.. dediğin gibi ertelemeniz süper olmuş, gerçekten çok karıştı oralar, inşallah bir an önce güvenli bir yer olur yeniden :)

Derya Öz, öncelikle hoşgeldin bloguma, fotoğraflarımla ilgili yorumun beni çok mutlu etti, çok teşekkür ederim :) turlarla ilgili soruna gelince biz kocişle eğer yurtiçinde herşey dahil konseptli bir otele gitmiyorsak onun dışında tur şirketlerini hiç kullanmıyoruz.. öncelikle kafamızda bir yer belirliyoruz sonra ona yakın gidilebilecek yerler var mı diye bakıyoruz haritadan :) rotamızı belirledikten sonrada internetten bol bol forumları okuyup gideceğimiz yerlerin olumlu ve olumsuz özelliklerini, gezilecek, kalınacak yerlerini ve gitmişken yenecek şeylerini öğreniyoruz :) son olarak da gittiğimiz yerin havaalanında hemen bir turist information bulup oradaki şehir haritalarını topluyoruz :) işte bu kadar sonra da hem haritamıza hem de yaptığımız araştırmalara göre geziyoruz :) özellikle bu balayı tatili dediğim gibi şekillendi, nerede kaçgün kalacağımız önceden belli olmadığından da gittiğimiz yerlerde elimizde valizler bol bol otel aradık :) tekrardan hoşgeldin der, sevgiler gönderirim :)

Ayşecan, canım çok teşekkür ederim, sen de bir git eminim sende süper karelerle dönersin uzakdoğudan malzeme okadar güzel ki orada :)

Baharcım, ozaman napılıyor bu akşam kocişe bu durum yeniden hatılatılıyor hatta bunun için arıza yapılıyor :) dediğin gibi kızını da al, kocişide kandır ohh gez arkadaşım benim :)

potila dedi ki...

Çok çok çok güzel bir paylaşım,daha iyisi Şam da kayısı bile değil vallahi,sayende gezmiş kadar olduk,fotolar çok güzel,anlatımın da öyle...
Sevgiler kucak dolusu:)

ruhum dedi ki...

Nilaycım aynen öyle,seyahat beni en çok mutlu eden şey, yeni yerler görmek keşfetmek...bir tutku adeta...bilmediğim ülkelerde şehirlerde gezip dolaşmak muazzam bişiy..
sevgiyle...

ruhum dedi ki...

Nilaycım aynen öyle,seyahat beni en çok mutlu eden şey, yeni yerler görmek keşfetmek...bir tutku adeta...bilmediğim ülkelerde şehirlerde gezip dolaşmak muazzam bişiy..
sevgiyle...

Ballı Cimcime dedi ki...

Nilaycım bu güzel geziyi nasıl da anlatmışsın, insan işi gücü bırakıp oralara kaçası geliyor. Fotoğraflarda siz de muhteşemsiniz canım, hep böyle neşeyle kalın, sevgiler..

!!! Şekerperisi !!! dedi ki...

Nilaycım iyiki gitmişsin sefan olsun tatlım :)bizde sayende görmüş olduk oraları...
sevginiz neşeniz hiç bozulmasın tatlım öpüyorum..

elif dedi ki...

merhaba nilay..çok güzel çok içten çok samimi bir post olmuş..tam rehber niteliğinde bir yazı..benim gibi gezme delisi birini bu dağ başından alıp taa oralara götürdün..devamını merakla bekliyorum serinin:)arşivlesek yazılarını ilerde gidiceğimiz zaman faydası olur valla:)
sevgiyle kal..
bu arada fotoğraflar ayrı bir güzell...

CEPAYNASI dedi ki...

defalarca gitsem bıkmayacağım yerler...
anlattığın yerleri severek gezdim..
pattaya,mercan adaları...
ve Hongkong...
şahane pazarları,tropikal meyveleriii...kış günü sıcacık havası...
unutulmaz tatillerim arasındadır:))

sevgiler

pelince dedi ki...

Ahh ahh bende istiyorum bende:))harika fotoğraflar bunlar..

NiLaY dedi ki...

Potila, çok teşekkür ederim canım sımsıcak yorumun için, elimden geleni yapmaya çalıştım oraları anlatmak için :) sevgiler..

Ruhum, kesinlikle öyle canım, ozaman napıyoruz sana bol bol gezip göreceğin, yeni yerler ve insanlar keşfedebileceğin mutlu bir ömür diliyoruz :) öpüyorum canım..

Ballı cimcime, canım çoook teşekkür ederim :) hepimiz ağzı tadıyla sevdiklerimizle güzel güzel gezelim inşallah :)

Şeker Perisi, darısı başınıza diyorum canım, çünkü kesinlikle gezip görülesi yerler :) sevgiler..

Elif, beğenmene ve samimi bulmana çok sevindim canım :) böyle anlaşılmak süper güzel :) biz turlarımız için hep forumları okuyoruz ki artık bloglardan da bayaa bir bilgi ediniyoruz, dediğin gibi bir gün uzakdoğuya gidersen bu bilgiler de işine yarayacaktır muhakkak :)

NiLaY dedi ki...

Cep aynası, işte bir gezgin daha :) gerçekten dediğin gibi unutulmaz bir tatil, şiddetle herkese tavsiye ediyoruz di mi canım :)

Pelince, darısı başına diyelim ozaman canım :) sevgiler..

R. Berin Tuncel dedi ki...

Nilaycım yazı da harika, fotoğraflar da. Siz de ne tatlı bir çiftsiniz öyle. :)

NiLaY dedi ki...

Sirar, canım çok teşekkür ederim utandık :) sevgiler..

Adsız dedi ki...

Merhaba Düşlerdenizi,

Banghok geziniz de tek kelimeyle harika bir gezi olmuş. Bu gezilerle ilgili izlenimlerinizin her karesini ilerleyen zaman içersinde daha ayrıntılı bir şekilde de ele alabilirsiniz.

Ayaklarınıza ve emeklerinize sağlıklar dilerim.

Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın efendim, saygılarımla.

NiLaY dedi ki...

Recep Bey, okuyucuları sıkmamak adına bukadar anlattım gezdiğimiz yerleri, gidecek olup daha detaylı bilgi isteyen arkadaşlara mailden de yardımcı olmaya çalışıyorum :)

Unknown dedi ki...

Sizin gibi bizde balayı için Uzak doğuya gidiyoruzz :)) Bangkok'tan Phuket'e nsıl geçebiliriz bi yardım etseniz ? :)

Unknown dedi ki...

Sizin gibi bizde Uzak doğuya geçicez ama Bangkok'tan Phukete nasıl gidebiliriz onu planlamadık hemde otel konusunda bir kaç öneri verir msiinizz ? :)

Adsız dedi ki...

birdahaki uzakdogu seyahatinizde endonezya -bali adasini tavsiye ederim,
facebook sayfamda resimler ve bilgiler mevcut,
https://www.facebook.com/pages/Bali-Adasi-Gezi-Tatil/430855277030636

Turkce rehberlik hizmeti ve gunluk tur organizasyonlari icin bana ulasabilirsiniz
muratem28@hotmail.com

Unknown dedi ki...

Nilaycım başta şunu belirtmek istiyorum ki mükemmel bir balayı geçirmişsiniz bayıldım! Fotoğraflar'da ayrı bir harika.. bende önümüzdeki yaz evlenicem kısmetse. Balayımızı nerede geçireceğimiz konusundada bir hayli kararsızız. Blogun benim için ilham kaynağı oldu diyebilirim! Uzakdoğuya gitmek hep hayalim bir gerçekleştiremedim.. çok yakın bir arkadaşım ww.entas.com.tr/tur-486-mykonos-turu turunu tavsiye etti çok memnun kalmış.. ancak uzak doğu mu mykonos mu arada kaldım.. sence napmalıyım?