14 Ocak 2011 Cuma

Evimdeki MiNiK ayaklılar :)

Normal şartlarda evimde 2 olan minik ayaklar bu akşam itibariyle sayısını 6'ya çıkartacak ve birtanecik Paşa Topum Kaan'ım ile birtanecik taze yeğenim Doğukan'ım bize gelecekler... Sebebi ziyaretlerine gelince yakın zamanda doğum hikayesini de sizlerle paylaştığım Doğukan'ım bugün tam 40 günlük oluyor ve kırk gezmelerine başladığı bu günde tabii ki ilk durak olarak bizi seçiyor :)
Ben de dün akşam adet üzerine bereketli bir ömrü olsun diye vereceğim yumurtalarımı hazırladım, tül ile paketlediğim yumurtalara bir de sağlıkla büyü notu iliştirmeyi unutmadım :) Tabii bildiğiniz gibi adet sadece yumurta ile bitmiyor, vermek için şekerim de hazır, uzun bir ömrü olsun diye saçına sürülecek olan unum da :)
Neşemden de anlayacağınız üzere 3 çocukla geçirilecek keyifli bir haftasonu beni bekliyor, darısı sizlerin başına :)


22 yorum:

Burcu Çalışkan dedi ki...

ev tam benlik desene, bizde mi gelsek misafirliğe :)) iyi h.sonları canım

Selin Ergeçer dedi ki...

Aa Nilaycım ilk kez blogunla öğrendim, bu durumlarda yumurta mı veriliyor?Hiç bilmiyorum,duymadım böyle birşeyi,beni aydınlatırsan çok sevinirim canımcım,bu konuda çok cahil kalmışım desene :))

Aysun Karaalioğlu dedi ki...

ne güzel hazırlamışsın, benim yumaurtalarım böyle süslü değildi:P
iyi hafta sonları

Sayın KARACA dedi ki...

bol neşeli bebişli bir haftasonu sizi bekliyor yani ne kadar güzel ;) Benide eşimle kuşadasında kısa bir tatil bekliyor haftasonunda :) Hepimize iyi haftasonları diliyorummm :)

Filiz dedi ki...

ne güzel ayrıntılar bunlar..çok hoşuma gitti,emeğinize sağlık..umarım miniklerle harika zaman geçirirsiniz..bana da bekliyorum:
filizinevi
iyi haftasonları..

Unknown dedi ki...

bu yumurta süsleme ilk defa görüyorum ve cok ama cok hosuma gitti !!
ne kadar güzel hazirlamissin cok tatli.. o gün cekilen
resimleri de görmek isteriz =)

ceydabural dedi ki...

nilay ilk defa öğrenmiş oldum
ama ne güzel hazırlamışşsın :)

elif-kayra dedi ki...

çok güzel olmuşlar nekadar zevkli,

Asuman Yelen dedi ki...

Tüm yapılan güzel işlerin yanı sıra bu güler yüzlü sevgi ve sanat dolu blogda adet ve geleneklerin de önemsendiğini okumak ve görmek (çok hoş resimler her zananki gibi) ne kadar güzel...
Bu güzellikler hiç bitmesin yaşantında Nilay' cım.
Hep sevgiyle kal...

ERVA HATUN dedi ki...

bu yumurta olayını bne de ilk defa duydum.ayrıca unu da yeni duyuyorum..bir de şeker verecekmişsin bunun da bir amacı varmıdır?yumurta pişmiş mi oluyor nasıl olacak yani açıklayabilir misin? :))

Adsız dedi ki...

nilaycım çok güzel olmuşlar :) maaşallah...

Meyra dedi ki...

nilaycım yumurta ve un sürme işi ilk defa duydum:) yeni bişeyler daha öğrendim sayende tşkler:)

Unknown dedi ki...

Ahhh ahhh süper..Duru da kuzeni için hazırlamıştı..
iyi haftasonları Nilaycım..
Öpüyorum sizi..

Unknown dedi ki...

ben de bu adetleri ilk defa duydum :) görüntüler çok güzel ellerine sağlık ama biz 3 ü bir aradaları da isteriz haberin olsun :) sevgiler dolu dolu geçsin hafta sonunuz :))

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Dogukanin'da kaan'ninda ömrü uzun ve saglikli olsun insalllah,sizde ne güzel hazirlanmissiniz,bebekler tatli oluyor agladiklarinda bile!hafta sonunuz güzel gecsin.sevgiler

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Ne güzel hazırlanmışsın, cildi yumurta gibi pürüzsüz, hayatı şeker gibi tatlı, bereketi de undan olsun diye bizde de verilir,ama süslüsünü ilk kez gördüm pek beğendim.

MAVİ TUTKU dedi ki...

Merhaba Nilay hanım nasılsınız görüşmeyeli.
Yorumunuz için çok teşekkür ederim sağolun.
Son buluşmada gözlerimiz sizi aradı doğrusu.

Sizin bebek buluşmasıda pek güzel geçecek sanırım.:) 40 gün oldu deyince aklıma ufak oğluma uyguladığım taktik geldi. Ufak oğlumda kırkı çıkmadan evden çıkılmaz diyen kimseyi dinlemedim, büyük oğlumda dinlemiş ve pişman olmuştu çünkü.
7günlükken dedeme, 16 günlükken trakyaya, 20günlükken Adapazarı tarafına alabalık yemeye götürmüştüm. Sonuç; 6aylıktı ve 6000km yol geçmişti, ve şu ana kadar maşallah diyeyim dr yüzü görmedi biliyormusunuz.:)
Bütün bebeklere sağlık diliyorum.:)

NiLaY dedi ki...

Burcu, ah canım keşke gelseydin, bittim yorgunluktannnn :)

Selin, canımcım evine ilk kez gelen bebek için hediye olarak çiğ yumurta verilir birkaç tane, şeker verilir ve saçlarına da un sürülür ömrü uzun olsun saçları beyazlasın diye, bir de tabii ufak bir hediye :)

Aysun, canım benim kap gel Kayra'yı bana, size de hazırlarım ben :)

Sayın KARACA, ohh ikimiz içinde gayet keyifliymiş canım haftasonu planları :)

Filiz, çok teşekkür ederim canım, keyifli ama yorucuydu ne yalan söyleyeyim :)

NiLaY dedi ki...

Sena, çok sağol canım benim, ama çocukların peşinde koşturmaktan maalsef ki makinemi elime alamadım :)

Ceyda, sağol canım, aklında bulunsun evine gelen bebişlere eminim sen daha güzellerini hazırlarsın :)

Elif, teşekkürler canım benim, eminim sendeki yaratıcılıkla daha da güzel şeyler çıkar ortaya :)

Asuman Yelen, çok teşekkür ederim, her yorumunuzla biraz daha onere ediyorsunuz beni :) dediğiniz gibi elimden geldiğince, ailemden öğrendiğimce ben de gelenekleri yaşatmaya çalışıyorum yaşantımda.. sevgiler..

Erva Hatun, yukarıda açıkladm canım yumurta çiğ olacak herşey bebeğin sağlıklı, mutlu ve uzun bir ömrü olması dileklerinin sembolleri :)

NiLaY dedi ki...

Ece, sağol canım benim :)

Meyra, ne mutlu bana ozaman canım, belki sende sana gelen bebişlere denersin :)

Pınar, sizin gibi becerikli anne-kızdan kimbilir negüzel yumurtalar çıkmıştır canım ortaya :)

Burcu, ah canım ya, valla peşlerinde koşmaktan değil fotoğraf çekmek yemek yiyemedim desem yeridir :) umarım bir dahaki sefere :)

Bir terazi kızı, çok teşekkür ederim canım :) dediğin gibi bol ağlamalı ama güzel bir haftasonu geçirdik :)

NiLaY dedi ki...

Sinem, canım yazdıkların bu adetin anlamının nekadar güzel olduğunu birkez daha ortaya koydu, teşekkür eederim ben de bilgilendirme için :) öpüyorum kocaman..

O.K.A-Mavi tutku, Çok teşekkürler Mesut Bey ben de katılmayı çok arzu etmiştim ama o gün kızımı söz verdiğim üzere sirke götürdüm, inşallah bir dahaki sefere diyorum :) bu 40 içinde dışarı çıkma konusunda da
bebeğine ve mevsimine bağlı olarak dediğiniz doğru yaz aylarında doğan bir bebek ve anne için eve hapsolmak sıkıntılı olabilir :)

MAVİ TUTKU dedi ki...

Haklısınız, Mayıs bebeğiydi
2.oğlum, bu nedenle pek sıkıntı olmadı.:)