29 Kasım 2010 Pazartesi

Köln notları

Bayram turumuz Almanya'nın fuar ve moda kenti olan Düsseldorf'un ardından yarım saatlik bir tren yolculuğuyla ulaştığımız Almanya'nın dördüncü büyük şehri olan Köln ile devam etti...
Almanya'nın en önemli ulaşım, kültür, bilim, sanat, ticaret ve eğlence merkezlerinden biri olan Köln oldukça kozmopolit bir yapıya sahip olduğundan bünyesinde birçok yabancıya ev sahipliği yapmaktadır. Özellikle demir ve havayolu ulaşım ağının kesişme noktası olan şehrin ortasından ayrıca Ren Nehri geçmektedir.
Şehrin en ünlü yapısı, inşaatı tam 632 (1248-1880) yıl süren gotik tarzdaki çift kuleli benim kadrajıma sığmayan Köln Katedrali (Kölner Dom)'dir. Oldukça heybetli ve gece ışıklandırmalarıyla hafif ürkütücü görünen bu katedral 7000 metrekarelik alanda, 157 metreyi bulan yüksekliği ile UNESCO Kültür Mirası eserleri arasında yer almaktadır.






Köln'de bulunduğumuz Pazar günü içerisinde bu muhteşem katedralde gerçekleştirilen ayine denk geldik :)




Ayine biraz göz gezdirdikten sonra katedralin 500 küsür basamağını tırmanarak tepesine çıktık ve şehrin ortasından geçen Ren nehri üzerine kurulmuş olan  ve iki yakayı birbirine bağlayan sekiz köprüden birini Hohenzollern köprüsü'nü fotoğrafladık :)


ve kısa süren Köln turumuzu geleneksel Alman bardağı olan ince ve uzun bardakla servis edilen Köln'ün açık renkli, mayhoş bir tat karakterine sahip birasını yudumlayarak bitirdik :)


Herkese keyifli bir hafta dilerken, bu haftayı kendim için oldukça önemli bir konu olan Doktora tezimin yazımına vereceğimi dolayısıyla da bir süreliğine blogumdan ve bloglarınızdan ayrı kalacağımı bildirmek isterim, oldukça kolaylamış ve tezimin yazımını bitirmiş bir şekilde yeniden aranıza dönmek dileğiyle...
SEVGİLER :)

24 yorum:

deep dedi ki...

Sevgili nilay çektiğin fotoğraflara bakmak,yazılarını okumak çok keyifli,kalemine, vizörden gören gözüne sağlık. Seninle bende bir yolculuk yaptım,hele fotoğraflara bakarken,sanki katedraldeki ayine bende katılmış gibi hissettim.Sana kolaylıklar diliyorum doktora tezinin ,en akıcı şekliyle en güzel şekliyle mutlu mutlu tamamlanması dileğimle.Mutlu haftalar herşey gönlünce olsun ve elbette kolay gelsin.

Sonsuzca sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Nilaycım - köln'e bayıldım. yazılarını da fotoğraflarını da özleyeceğim. kısa zamanda tezini halledersin inşallah canım. kolaylıklar.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Gerçekten büyüleyici ressimler olmuş.Ne kadar güzel gezmişsiniz farklı duraklar farklı tatlar :)

Burcu Çalışkan dedi ki...

nilay kilise gerçekten biraz ürkütücü ama sıkı kareler yakalamışsın ellerine sağlık. tez içinde kolaylıklar gönder nilüşe de biz bakalım tatile bile götürürüz onu :))

Chilek dedi ki...

Tek kelime "olağanüstü":)

çeşnici Handan dedi ki...

İşte Almanya'da tek geçtiğim şehir. Harika fotoğraflamışsın Nilaycığım. Ne güzel kareler ortaya çıkmış yine. Ellerine sağlık.Tezin için kolaylıklar ve başarılar dilerim. Sen mutlaka en iyisini yaparsın. Sevgilerimle.

elif-kayra dedi ki...

bol şanslar,

kareler çok güzel,nekadar değişik bir yer.

zühra dedi ki...

Gelecek ay bizde Almanya ya gideceğiz Nilay cım. Düsseldorf notlarını da not olarak ekledim. Teşekkür ederim.
Tez için de çok çok kolay gelsin...

Syhn dedi ki...

o katedrale bayılıyorum..
büyüleyici bir mimari..

çakıltaş dedi ki...

fotoğraflar çok güzel, canım nasıl seyahat etmek ve fotoğraf çekmek istedi...sevgilim gelene kadar plan yapmam lazım:)

Zeynep'in Evi dedi ki...

almanya bana hep itici soğuk bir ülke gelmiştir ama fotoğrafladıkların öyle güzel ki..

Limonlu Kek dedi ki...

Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim, hep birlikte nice yıllara inşallah, sevgiler...

Unknown dedi ki...

selam arkadaşım sayfamda sana ödülüm var uğrayıp alırmısın esenkal

Nilgün Komar dedi ki...

doğduğum kent! süper.. sayende bir kez daa izledim.. o kilise dohm kilisesi sanırım doğru hatırlıyorsam.. ahh ahh keşke bir kez daha gidebilsem bende..

yemekbiraşk dedi ki...

merhabalar,
bende bir hediyen var:)
sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhabalar,

Her ne kadar bir süre ben de Almanya'da kaldıysam da, Köln'e gitmek nasip olmadı.

Bu güzel Köln şehri ile ilgili paylaşımınız için çok teşekkür ederim.

Unknown dedi ki...

yaaaa niye demedinnnn ben düsseldorfa yakin oturuyorummm gelip görürdüm seniii ! =D

Meral Erdoğan dedi ki...

nilaycim, cok ozlemisim... kesinlikle nefes kesici her karen...

nehirineylemleri dedi ki...

Nilaycım Almanya bu kadar güzel miydi:) Sana kolay gelsin, bi an önce bitir gel.

MODA GEZGİNİ dedi ki...

nilaycım o kadar güzel fotoğraflar çekmişsin süpper..ellerine sağlık.köln türklerin nufusunun çok olduğu bi kent diye biliriz hep.köln de güzelmiş.blogun da çok güzel izleyicin oldum bile:)sewgiler

Sabahattin Gencal dedi ki...

Yaşamın her alanından seçtiğim çalışmaları, yazarlarının izniyle “Bloglardan Seçmeler” adlı sitemde yayınlıyorum.
Sizin de izniniz olursa bloglarınızdan seçtiğim çalışmalarınızı, kaynak göstererek yayınlamak istiyorum.
İyi günler dileğiyle.
Sabahattin Gencal

nihalasli dedi ki...

Fotograflar ne kadar guzel ya..boyle guzel fotograf cekenlere nasil ozeniyorum.Once yetenek sonra iyi bir makine lazim dimi:)

Ebru dedi ki...

Fotoğraflarınız çok güzel. Dom Katedralini 2000 yılında görmüştüm ne kadar ihtişamlı.

Berra Bayka dedi ki...

nilaycım fotograflara bakarken büyülendim resmen..yapılar harika muhteşem çekim yapmışsın canım eline sağlık bayıldım..