4 Nisan 2012 Çarşamba

Bugün benim DOĞUMGÜNÜM :)

30'lu yaşlarımda geçirdiğim ilk senemin sonunda, bugünün anlam ve önemine yakışır şekilde doğumgünü yazım hayatımda taptığım kadına, ANNECİĞİM'e...
Hani 1980 senesinde bana hamile kalan 5 yaşındaki kızının ardından erkek olma ümidimle doğmamı bekleyen, beni canıyla, kanıyla besleyen, 1981 senesinin 3 Nisan'ında sancıları tutarak, 4 Nisan cumartesi günü sabaha karşı 02:00'de beni dünyaya getiren kız olduğumu öğrenince erkek olmamı ümit etmesine rağmen hiç üzülmeden beni çok seven ANNECİĞİME...
Zordur benim annem, kendine göre doğruları olan, dürüstlüğü ve şükretmeyi kendine ilke edinmiş hep veren hiç istemeyen kalbinde ve dilinde zerre kadar kötülük taşımayan ve tarzından dolayı arkadaşlarım tarafından hep çok korkulan ama bizleri sevgisiyle koruyandır o. Genç kızlığında sarı beline kadar saçları, yemyeşil gözleri ile herkesi kendine hayran bırakan, annesinin uzattığı etek boylarını zamanın modasına uyarak geceden kısaltarak ertesi gün giyen, sabah başladığı bir kazağı örerek akşam beş çayına giyebilen, babam askerdeyken ona yüzlerce mektup yazan, hayatını ailesine adayandır o. 1989 yılında kaybettiği babasına hayran hala onunla anılarını anlatan, Allah'tan anneciğine daha nice güzel günler yaşatmasını dileyendir o. Ablamın, benim ve kardeşimin annesidir o.
Annedir o, vefakar, sevgi dolu...
Kırkım çıkmadan boğmaca olan benim başımda hiç uyumadan bekleyenimdir o. Hastalığı araştırıp bu kadar küçük çocukların hastalıktan öldüklerini okuyup bana kıyamayanımdır o. Bebeklikten başlayarak sürekli hastalıklarla savaşan bünyemde yanımda olan, beni doktor doktor taşıyanımdır o. Ergenlik çağımda, genç kızlığımda tüm kaprislerimi, bağırışlarımı çekenimdir o. Beni zorla kız lisesine yazdıranımdır o :) Üniversite sınavını kazandığımda benden çok sevinenim, her başarımda benimle gurur duyanım, her üzüntümde benimle üzülenimdir o. Kocişimin evlenme teklif ettiği geceyi gözlerinde benimki gibi büyük bir heyecanla beni dinleyenimdir o. Evlendiğim gün evden ayrılmama üzülse de başı dik, gözyaşları içine akanımdır o. Bebek beklediğimizi söylediğimde ama daha sen bebeksin diyenimdir o :) Nil'in doğumunda kocişimle birlikte 10 saat sancı çekerken başucumda bekleyenim, küvezde 1 hafta kalan kızım için benimle kahrolan ama hep güçlü görünenimdir o. Lohusalığımda evini bırakıp bıkmadan usanmadan 40 gün benimle ilgilenenimdir o. Bu ay sonunda 4 yaşını bitirecek olan Nil'im üzerinde benim kadar emeği olan, büyümesine katkısı olanımdır o. Hala da elini, sevgisini, yardımını üzerimden, üzerimizden eksik etmeyenimdir o.
Hep derdin ANNECİĞİM, herşeyi anne olunca anlayacaksın diye evet anne oldum ANNECİĞİM ama inan benim anladıklarımda birşey değişmedi çünkü ben zaten senin kıymetini, değerini, içimdeki sevginin büyüklüğünü biliyordum ama sanırım bunlar için sana teşekkür etmeyi ve senin önünde saygıyla eğilmeyi bilmiyordum...
Bugün benim doğumgünüm ANNECİĞİM, sen beni dünyaya getireli canıma can vereli tam 31 sene olmuş... Herkesin annesi mükemmel biliyorum, herkes annesini seviyor biliyorum ama ben biliyorum işte, sen biliyorsun işte sen başkasın, biz başkayız...
Ben senim, eleştirdiğin, sevdiğin, kızdığın tüm özelliklerinle belki biraz az belki biraz fazla ama ben senim ve böyle olmaktan sana benzemekten, senin kızın olmaktan gurur duyuyorum...
Ve günün anlam ve önemine yakışır şekilde beni dünyaya getirdiğin, canınla kanınla beslediğin için teşekkür ediyorum...

ANNECİĞİM SENİ ÇOK SEVİYORUM...

24 yorum:

*mehtap dedi ki...

nice mutlu yıllar dilerimmm.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Aynı gün doğmuşuzzzz sizede mutlu bir yaş diliyorum.Bu arada aynı sektörde çalışıyoruz sayılır ;)pembepapyon.com benim sitem.Faceden de eklemenizi ve görüşmeyi isterim sevgiler...

Chilek dedi ki...

Ne güzel bir yazı olmuş canım:) Mutlu seneler... Çok ama çok mutlu bir yaş geçirmen dileğimle:)) Sevgiler!

Leylak Dalı dedi ki...

Nice mutlu masallara; güzel kızın, eşin, anneciğin ve tüm sevdiklerinle, sağlık ve huzurla...

PıNaR dedi ki...

sabah sabah hem gülümsettin hem ağlattın . Bazı kısımlarımız da benziyor boğmaca, zorla kız lisesine yazdırma , evlilikle ilgili heyecanlar, iyki var anneler başımızdan eksik olmasınlar, bir tanedir anneciğin öpücüklerimi yolluyorum meral teyzeye. iyki doğurmuş seni:)

Sayın KARACA dedi ki...

Ah canım benim yaa... Allah seni annene.. kızını da sana bağışlasın. Sağlıklı huzurlu uzun bir ömür diliyorum senin için canım. Doğum günün kutlu olsun ;)

Unknown dedi ki...

İyi ki doğmuşsun şeker.İyi ki seni tanımışız...
Sevgiler.

asmabahce dedi ki...

umarım bizim kızlar da bize böyle şeyler yazarlar büyünce:) Doğum günü kutlu olsun, ailenle hep mutlu sağlıklı yaşlar geçir...

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Sevgili Nilay,
Gelecek her yaşınızda en az bugünkü mutluluğunuz ve sağlığına sahip olmanızı dilerim.
Sevgiler.

biraydamasalı dedi ki...

merhaba,
öncelikle doğum gününüz kutlu olsun.hissettikleriniz ve yazdıklarınız bir anneyi onure etmeğe yeterde artar bile.eminimki annenizde sizinle gurur duyuyordur.bu arada bu gün benimde doğum günüm aramızda ufak bir fark var siz 31 ben 45:))))her yaşın kıymetini bilmek lazım.neşeli mutlu sağlıklı huzurlu yılar...

handeguler dedi ki...

Canım doğum günün kutlu olsun. Daha nice güzel, sağlıklı, mutlu masal gibi, mutlu mutlu yılların olsun. Güzel kızın ve eşinle birlikte. (Bu arada nilaycım seninle İstanbul'da bir türlü tanışamamıştık. Şimdi Ankara'ya taşındım. Seni yeni yaşında ailecek Ankara'ya bekliyorum:))

Adsız dedi ki...

Mutlu yaşlar sevgili Nilay :)

Alev Özkan dedi ki...

Nilaycım doğum günün kutlu olsun... Nice güzel yaşlara ailenle ve tüm sevdiklerinle...

bahar006 dedi ki...

Mutlu yıllar, hem size hem de ailenize uzun ve sağlıklı bir ömür dilerim:)

Asuman Yelen dedi ki...

Sevgili Nilay,
Annenin senin için harcadığı bütün emekler yerini bulmuş. Ortaya mükemmel bir evlat ve mükemmel bir anne çıkmış.
Eminim annen kızıyla gurur duyuyordur.
Sana tüm sevdiklerinle birlikte geçecek sağlıklı mutlu uzun yıllar diliyorum.

nehircce dedi ki...

Sağlıklı mutlu nice yaşların olsun canım sevdiklerinle :)

Selin Ergeçer dedi ki...

Nilaycım, eminim annen de böyle bir kızı olduğu için gurur duyuyordur :) nice mutlu senelere, tüm sevdiklerinle :))

elif-kayra dedi ki...

iyi ki doğdun
sağlıkla dolu mutlu uzun yaşların olsun nilaycım

mine dedi ki...

nice mutlu yaşlar dileklerimle...

Vijdan dedi ki...

Nasıl güzel yazmışsın ..

Sevdiklerinle birlikte nice güzel yaşlara :)))))))))))))

Sevgiler

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Canim çok guzel kaleme almissin duygularini. Allah tum sevdiklerinle daha nice nice uzun omurler geçirmeni nasip etsin. Dogum gununu kutluyor yanaklarindan opuyorum. sevgilerimle.

Çömezin Dünyası dedi ki...

Yazını keyifle ve yüzümde bir gülümse ile okudum.Rötarlıda olsa iyi ki doğdun:)

kalemperest dedi ki...

hem ağladım hem güldüm bu yazıda, Meral Teyzenin yüzü gözümün önüne gelerek okudum her satırı.. Canım benim, hayat bizi annelerimizle ödüllendirdi.. Hep olsun, bizi sarıp sarmalasınlar..Onlardan öğreneceğimiz ne çok şey var ..
Meral Teyzemizi tebrik ediyoruz, böyle tatlı bir evlat yetiştirdiği için ;)) e sen de iyi ki doğmuşsun bu arada :)))

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Çok seneler Nilay hanım, iyi yaşayın ve huzurlu yaşayın. Sevgiyle ve sağlıcakla kalın.